
İşte e-ticaret girişimlerinin başarılı olmasını sağlayan 10 kural:
1) Öngörülerinizi araştırın: Satmayı düşündüğünüz ürün veya hizmetlerle ilgili online dünyada bir talep var mı? Rakiplerinizin ürünleri, fiyatları ve pazar içindeki konumları ne durumda?
2) Doğru müşteriye odaklanın: Satmayı düşündüğünüz ürünlerin alıcısı kimler olacak? Müşteri potansiyeliniz olan hedef kitlenin demografik özellikleri, internet kullanım oranları, e-ticaretle ilgili görüşleri ve tüketici davranışları nasıl?
3) Niş belirleyin: Açmak istediğiniz e-ticaret sitesinde hangi kategorilere ait ürün satacağınızı müşteri potansiyelinizi göz önünde bulundurarak belirleyin. Sadece kadınlara veya sadece erkeklere yönelik giyim/kozmetik ürünleri, elektronik eşyalar, sağlık ürünlerinin bulunduğu bir e-ticaret sitesi gibi pek çok alanda “private shopping (özel alışveriş)” kavramıyla yola çıkabilirsiniz. Unutmayın; her zaman el atılmamış alanlar vardır. Hızlı ve akıllı davranırsanız kısa sürede isminizi duyurabilirsiniz.

5) Tasarımı es geçmeyin: Yazılımı kadar tasarımsal özellikleri de müşterilerin e-ticaret sitenize ziyaretini etkileyen faktörlerin başında gelir. Sitenize gelen kişiler ürünlerinizi incelemek ya da siteden ayrılmak için sadece 5-7 saniye arasında karar veriyorlar, unutmayın. Onları karışık olmayan, modern ve çarpıcı bir tasarımla etkilemelisiniz.
6) Sitenizin kullanılabilirliğini gözden geçirin: Ürünlerin doğru ve ayrıntılı bir şekilde kategorilendirilmemesi, kayıt formlarının uzun ve sıkıcı olması, karışık navigasyon yapısı gibi pek çok konu, siteye gelen ziyaretçilerin satış yapmadan başka online dükkanları tercih etmelerinin başlıca sebepleri arasında.

8) Çöp bilgiden uzak durun: E-ticaret sitenizde müşteri profilinizin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik içeriklerin paylaşıldığı bir blog sayfası oluşturun. Gereksiz bilgilerle online dükkanınızı kirletmeyin.
9) Müşterilerinizle ilgilenin: Siparişlerle ilgili sorunları en kısa sürede çözmeye çalışın. Sosyal medya dahil web sitenize gelen bildirimlere cevap verin. Müşterilerinizle iletişimi her zaman canlı tutun.
10) Tedarikçilerle ve kargo firmalarıyla iyi anlaşın: Fiyat düzenlemeleri ve siparişlerle ilgili tedarikçi firmalarla ve kargo servisleriyle sürekli kontakt halinde olun.
Kaynak: https://blog.iyzico.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder