3 Temmuz 2014 Perşembe

Basınç Dengeleme (Karşı Denge) Valfleri Çalışması


     Bu valfler temel olarak emniyet valfleri olup devre içinde geri basınç yaratmak için özel uygulamalarda kullanılır. Şekilde gösterildiği gibi bu valfler bir yüke karşı dengeyi sağlamak için kullanılır. Burada, valf bir geri basınç yaratarak silindir pistonunun geri çekildiği sırada yükün kaçmasını (boşanmasını önler). Genelde basınç ayarı yüke bağlı basıncın ayarının 1.3 katıdır.



Ters yönde akış olabilmesi için devreye çek valf eklenir bunun bir diğer amacı yükün kaldırılması esnasında basınç dengeleme valfini devre dışı bırakmaktır. Bu uygulama için normal bir emniyet valfi kullanıması halinde çok dikkatli olunmalıdır, çalışmanın bir kademesinde depo tank yolu en yüksek devre basıncına maruz kalacaktır. Birçok emniyet valfi için bu sakıncalı bir durum teşkil eder. Gösterilen basınç dengeleme valfinin entegre bir çek valfi vardır. Yay bölmesinden ayrı bir boşaltım bağlantısına gerek yoktur, çünkü T çıkışı basınçlı iken valfin basınç kısmı çalışmaz durumdadır. (akım çek valfinden geçmektedir). Dengeleme durumunda. T'deki karşı basınç en düşük yükte tutulmalıdır.

ÜSTTEN MERKEZLİ VALFLER

Basınç dengeleme valflerinin bir mahzuru mevcut kuvveti azaltmalarıdır. Şekildeki pres devresinde, valf burada pres kalıplarının kapanması esnasında kalıpların mevcut ağırlığını karşılamak için kullanılmıştır. Şekillendirme işlemi sırasında olası pres kuvvetinin bir kısmı karşı dengeleme (veya fren) valfinin yarattğı geri basıncı yenmek için harcanacaktır.

Basınç dengeleme (veya fren) valflerinin mahzuru uzaktan ön uyarı kontrollü devrenin kullanılması ile ortadan kaldırılabilir.

Şekilde gösterilen uzaktan kumandalı basınç dengeleme (veya fren) valfi, üstten merkezli ya da fren valfi olarak bilinir. Uyarı bölmesindeki nispeten düşük basınç valfi açar ve böylelikle geri basınç cidar alanı üzerinden kaldırlır. Piston boşandığında uyarı basıncı kaybolur ve sonuçta dengeleme ağırlıklı kısmı tekrar devreye girer. Pres işlemini şekillendirme aşamasında valf pilot basıncı ile açılır. Böylelikle geri basınç giderilmiş olur. Sonuçta silindirin iç kesit alanı için tüm basınç pres işlemi için mevcut kullanılır duruma gelir.
Üstten merkezli valfler motor devrelerinde (hidrostatik iletim) genelde fren valfi olarak kullanılır



ÜSTTEN MERKEZLİ VALFİN İŞLEVLERİ
a- Yükü nötr konumunda tutmak
b- Yükün alçaltılması esnasında yükün boşanmasını önlemek
c- Alçaltma işleminin sonunda motoru yavaşça frenleyip durdurmak




























Motorların her iki dönme yönünde de kontrolu için ikili birimler mevcuttur. Özel bir çeşit olan hareket kontrol ve kilit valfi bir seri çek valften oluşmuştur. Kaplı devre iletimi için yağ besleme çıkışına sahip bu valfler motorun yavaşlaması halinde çapraz geçiş hatlı emniyet valfi gibi çalışır.

1 yorum:

  1. Suudi Arabistan yazıyorum. Abkant pres var ve y1 ve y2 pistonları. Olduğu kısımlar saça derece olarak kapalı basıyor bu karşı denge valflerinden az baskı ile düzeltme bilirmiyiz. Cevabınızı bekliyorum teşekkürler

    YanıtlaSil