26 Aralık 2014 Cuma

Başarılı Bir E-Ticaret Girişimi İçin Bilinmesi Gereken 10 Kural

shutterstock 131548352 300x199 Başarılı Bir E Ticaret Girişimi İçin Bilmeniz Gereken 10 KuralHızla gelişen ve büyüyen bir mecra olarak e-ticaret, pek çok girişimcinin gözünü diktiği verimli bir toprak gibi adeta.İnternet kullanımın artması, tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapmakla ilgili olumsuz fikirlerinin değişmesi ve Türkiye’nin sadece nüfus olarak bile oldukça yüksek bir potansiyele sahip olması, “e-ticaretle ilgili mutlaka bir girişim yapmalıyım” dedirtiyor olabilir size. Ama başarılı bir e-ticaret girişimi için bilmeniz gereken kurallar var, e-iş o kadar basit değil.


İşte e-ticaret girişimlerinin başarılı olmasını sağlayan 10 kural:
1) Öngörülerinizi araştırın: Satmayı düşündüğünüz ürün veya hizmetlerle ilgili online dünyada bir talep var mı? Rakiplerinizin ürünleri, fiyatları ve pazar içindeki konumları ne durumda?
2) Doğru müşteriye odaklanın: Satmayı düşündüğünüz ürünlerin alıcısı kimler olacak? Müşteri potansiyeliniz olan hedef kitlenin demografik özellikleri, internet kullanım oranları, e-ticaretle ilgili görüşleri ve tüketici davranışları nasıl?
3) Niş belirleyin: Açmak istediğiniz e-ticaret sitesinde hangi kategorilere ait ürün satacağınızı müşteri potansiyelinizi göz önünde bulundurarak belirleyin. Sadece kadınlara veya sadece erkeklere yönelik giyim/kozmetik ürünleri, elektronik eşyalar, sağlık ürünlerinin bulunduğu bir e-ticaret sitesi gibi pek çok alanda “private shopping (özel alışveriş)” kavramıyla yola çıkabilirsiniz. Unutmayın; her zaman el atılmamış alanlar vardır. Hızlı ve akıllı davranırsanız kısa sürede isminizi duyurabilirsiniz.
shutterstock 130905254 300x200 Başarılı Bir E Ticaret Girişimi İçin Bilmeniz Gereken 10 Kural4) Profesyonel bir e-ticaret yazılımı edinin: Markanızın vizyonuyla uyumlu, deneyimli e-ticaret yazılım şirketleriyle anlaşarak sitenizi oluşturun. E-ticaret sitenizin hızlı açılması, sorunsuz bir şekilde çalışması, arama motorları tarafından başarılı bir şekilde indekslenebilmesi, müşteriler için erişilebilir olması, başarılı bir e-ticaret girişiminin en önemli faktörleri arasında.
5) Tasarımı es geçmeyin: Yazılımı kadar tasarımsal özellikleri de müşterilerin e-ticaret sitenize ziyaretini etkileyen faktörlerin başında gelir. Sitenize gelen kişiler ürünlerinizi incelemek ya da siteden ayrılmak için sadece 5-7 saniye arasında karar veriyorlar, unutmayın. Onları karışık olmayan, modern ve çarpıcı bir tasarımla etkilemelisiniz.
6) Sitenizin kullanılabilirliğini gözden geçirin: Ürünlerin doğru ve ayrıntılı bir şekilde kategorilendirilmemesi, kayıt formlarının uzun ve sıkıcı olması, karışık navigasyon yapısı gibi pek çok konu, siteye gelen ziyaretçilerin satış yapmadan başka online dükkanları tercih etmelerinin başlıca sebepleri arasında.
shutterstock 137929202 300x225 Başarılı Bir E Ticaret Girişimi İçin Bilmeniz Gereken 10 Kural7) Ödeme sistemlerinizi güçlendirin: Sanal POS ve ödeme sistemlerindeki kalite, müşterilerin sizi “güvenilir” bir marka olarak görmesi bakımından e-ticaretin en temel konularından birini oluşturuyor. Kaliteli, sertifikalı, PCI onaylı ödeme sistemlerini tercih edin.
8) Çöp bilgiden uzak durun: E-ticaret sitenizde müşteri profilinizin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik içeriklerin paylaşıldığı bir blog sayfası oluşturun. Gereksiz bilgilerle online dükkanınızı kirletmeyin.
9) Müşterilerinizle ilgilenin: Siparişlerle ilgili sorunları en kısa sürede çözmeye çalışın. Sosyal medya dahil web sitenize gelen bildirimlere cevap verin. Müşterilerinizle iletişimi her zaman canlı tutun.
10) Tedarikçilerle ve kargo firmalarıyla iyi anlaşın: Fiyat düzenlemeleri ve siparişlerle ilgili tedarikçi firmalarla ve kargo servisleriyle sürekli kontakt halinde olun.
Kaynak: https://blog.iyzico.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder